Vardagsliv inredning och design


fredag 2 september 2011

Hipp hipp hurra

Hurra - hurra - hurra – idag är ingen vanlig dag. För idag är det min dotters födelsedag – hurra – hurra – hurra.

Min älskade fina duktiga dotter fyller år idag. Det finns ej ska ni veta en sådan tös som vår – så rar och god och snäll.

Jag drar mig till minnes en gång för längesedan. Lovisa skulle fylla fem år. På dagis fick man önska sig något speciellt på sin födelsedag. En upplevelse med sin ”fröken”. Vad tror ni att Lovisa önskade sig? Jo – hon ville mest av allt åka rulltrappa. Så klart att hon fick det.

Hon hade aldrig åkt rulltrappa innan vi flyttade från den lilla ort som hon vuxit upp i under sina första levnadsår. Det var stort och spännande att komma till en stad med mycket trafik och gallerior. Där i gallerian fick hon åka rulltrappa med mig en dag. Efter det ville hon åka in till stan och åka igen och igen och igen. Ja – det är roligt när man är nöjd med det lilla.

Idag är hon vuxen och själv mamma och hon ler lite generat när jag berättar om henne som fem-åring.



Gabriella

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...