Vardagsliv inredning och design


torsdag 22 december 2011

Jullistan - att anta en utmaning

Kicki med härliga bloggen Creando lämnade en utmaning fri att anta. Jag kunde inte låta bli. Av följande på "Jullistan" ska jag välja det alternativ som jag föredrar.

Är ni med? Då kör vi:

Pepparkakor/Lussebullar
Lussekatter – saffran är oslagbart.

Ischoklad/Marsipan
Marsipan om jag måste välja bort något.

Köttbullar/Prinskorv
Köttbullar.

Julkorv/Julskinka
Julskinka så klart.

Lax/Sill
Båda är goda. Det får bli sill ändå.

Revbensspjäll/Janssons frestelse
Janssons frestelse - det godaste på julbordet!

Paradis/Aladdin
Aladdin – helst den nya mörka.

Rullsylta/Pastej
Pastej får det bli – ingen sylta för mig.

Glögg/Julmust
Glögg till minglet – julmust till maten.

Rödbetssallad/Dopp i grytan
Dopp i grytan.

Ris à la malta/Risgrynsgröt
Går ej välja – måste ha båda.

Äppelmos/Senap
Ej valbart – måste ha både och till skinkan.

Hemma/Borta
Hemma bäst.

Utomlands/Sverige
Jag vill vara i Sverige!

Ge/Få
Det ÄR roligt att ge, men jag blir lycklig som ett barn när jag får.

Mysteriet på Greveholm/Dieselråttor och sjömansmöss
Dieselråttor och sjömansmöss om man inte får välja årets julkalender.

Chokladkalender/Paketkalender
Chokladkalender.

Plastgran/Äkta gran
Inget slår en äkta gran – även om vi har plast hemma hos oss.

Arne Weise/Ernst Kirchsteiger
Ernst – så klart!

Återstår att se om någon av er antar denna utmaning.
Riktigt rolig avkoppling mitt i julstressen.


Gabriella

1 kommentar:

CreandoPhoto sa...

Så roligt att du tog den! Kul att läsa dina val :)
Kramar Kicki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...