Vardagsliv inredning och design


söndag 21 augusti 2011

Ny termin står för dörren

Det är dags för ny termin. I nästa vecka återgår vardagslivet till det vanliga för alla familjer som har skolbarn. Skolan börjar.

Hösten står för något mycket positivt för mig. Som ”lärarbarn” är året fortfarande indelat i terminer och lov och sommarlov. Även om jag för längesedan slutade skolan och bara har ”vanlig” semester numera. Det tog lång tid för mig att förstå att inte alla barns föräldrar är lediga på sommaren. Mina föräldrar var ju alltid det.

Hösten är början på något nytt. Sommaren i all ära – men längtar vi inte alla efter att få kura skymning och njuta av ljuset till fladdrande, levande ljus. Det är inte lika mycket måsten på hösten, tycker jag. Mörkret lägger sig och man ser inte allt virvlande damm som man gör på våren. Hösten ger en lust och energi att förändra efter en skön, avkopplande sommar.

Doften av den klara höga höstluften är oslagbar. Höstregnet som smattrar mot rutan och doften av äppelkaka med vaniljsås. Uppkrupen i soffan med den senaste inredningstidningen – det är mys det.

 
Gabriella

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...